П`ятниця, 29.03.2024, 15:51
Вітаю Вас Гість | RSS

БРОННИЦЬКА ШКОЛА

Категорії розділу
Мої файли [4]
інформатика [7]
Матеріали для учнів та вчителів з інформатики
оплата праці [6]
математика [16]
початкові класи [15]
Шкільна газета [3]
Документи Охорона праці [7]
Нормативно правові документи по охороні праці
Діти [4]
Охорона праці [4]
Містить нормативні документи з Охорони праці
Директор [15]
Містить документи,що стосуються роботи директора школи
Поради батькам [4]
психолог [3]
заняття по психології, презентації навчальні
світова література [1]
історія [0]

Мій банер

Каталог файлів

Головна » Файли » математика

Методи розвязування нестандартних задач з математики
[ Викачати з сервера (619.0 Kb) ] 05.12.2013, 17:48

Розв’язування нестандартних задач дають змогу навчити учнів розмірковувати, критично мислити, знаходити правильне розв’язання проблеми, застосовувати знання на практиці, переносити відомі йому способи дій у нові для нього ситуації та відкривати нові способи діяльності. Створення у процесі навчання проблемних ситуацій і розгортання на їх основі активної пошукової діяльності учнів допомагає формувати в школярів стійкий пізнавальний інтерес до предмета, зокрема математики, сприяє самореалізації, саморозвитку учнів, становленню особистості, здатної без сторонньої допомоги оволодівати знаннями і способами діяльності, розв’язувати задачі.

            Для формування логічних умінь учнів необхідна цілеспрямована система вправ. Я пропонувала учням цікаві нестандартні задачі, що вимагають кмітливості й винахідливості, задачі парадоксального характеру, які потребують прояву інтуїції, домислу тощо.

            Досвід свідчить, що найважче сформулювати гіпотезу для розв’язання задачі, знайти шлях її пошуку. Учні в більшості складних випадків керуються інтуїцією, за допомогою якої вони намагаються доповнити нестачі потрібної їм інформації. Вивчаючи особливості учнівської діяльності під час розв’язування логічних задач, я впевнилася, що вміння здогадуватися учнів треба навчати спеціально. Поступово можна виробити в учнів інтуїтивні вміння високого рівня. Без такої роботи у школярів стихійно формуються намагання вгадувати розв’язок там, де необхідно глибоко проаналізувати умову. Оскільки такі способи, як правило, не можуть привести до відшукання шляхів розв’язування вправ, то учні не тільки розчаровуються у своїх можливостях, а й допускають перекручення змісту задач, недбало аналізують дані в них співвідношення.

            Корисно також виробляти в учнів уміння охоплювати математичну структуру задачі, її каркас, ідею розв’язування. Те, що учні повинні усвідомити й запам’ятати, вчителю варто абстрагувати від конкретної форми і подати у вигляді узагальненої структури, щоб тим самим робити перші кроки у виробленні умінь самостійно здійснювати математичні узагальнення.

            Уміло підводячи учнів до правильного способу розв’язування, вчителеві необхідно зберегти такт і міру допомоги, щоб учні мали змогу самостійно розв’язати задачу і отримати моральне задоволення від досягнутого успіху. Радість від творчої удачі – незамінний стимул у роботі

З урахування цього навчальний матеріал повинен містити загальні схеми розв’язувань задач, загальні підходи до моделювання прикладних ситуацій, відомості про суть задач, їх склад і структуру.
В шкільному курсі математики для більшості стандартних задач існують певні алгоритми, але для розвитку творчого мислення і пізнавальної активності учнів розв’язування тільки стандартних задач виявляється недостатньо. Саме тому вчитель має сприяти формуванню в учнів навичок і прийомів продуктивного опрацювання нестандартних задач.
Своєрідність і специфіка нестандартних задач полягає в тому, що майже кожна з них пов’язана з аналізом проблемних ситуацій. Розв’язування цих нестандартних ситуацій спирається як на спеціальні знання, так і на кмітливість та винахідливість учнів, сприяє формуванню в них творчого, гнучкого мислення.

 

 

 

Класифікація задач

 

 

 

 

                                практичні (реальні)

По характеру

     об′єктів            математичні            

 

                                          стандартні

По відношенню до          

          теорії                      нестандартні

     Кого зацікавив матеріал, то можете викачати матеріал повністю.

 

 

 

 

                                          знаходження (розпізнавання)  

                                                      шуканих

                                 

По характеру        

       вимог                    перетворення або      

                                          побудова 

 

                               доказ або пояснення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача

 

 

Схематичний запис задачі

Аналіз задачі

 

Пошук способу

розв′язку

Дослідження

 

План розв’язку

 
  Аналіз

розв′язку

                                                                                                  Здійснення плану розв’язку

 

 

Перевірка

 

 


Відповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: математика | Додав: фішка | Теги: нестандартні задачі з математики, Методи розвязування нестанртних зад
Переглядів: 705 | Завантажень: 2712 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
ПАРТНЕРИ
    Rambler's Top100
Наше опитування
Як Ви відноситесь до ДПА
Всього відповідей: 13

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рівненський р-н с.Бронники, вул.Шкільна 1а тел.27-25-22 bronnykyschool@ukr.net © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz