Останнім часом в роботу школи увійшло поняття«дитина, яка опинилася в соціально складній
(небезпечній) ситуації»- поняття, яке
досить яскравовисвітлює долю дитини, її
неоднозначну ризикову соціальну перспективу. Такі діти, як правило, позбавлені
нормальних умов для розвитку, що призводить до негативних наслідків
психологічного і соціального характеру. Саме ці діти становлятьтак звану «групу ризику»і тому потребують допомоги, яка спрямована, з
однієї сторони, на зміну важкої життєвої або соціально – небезпечної ситуації,
в якій вони опинилися, а з іншої сторони – на мінімізацію її соціальних,
психологічних, педагогічних проблем і труднощів з метою їх поетапного
вирішення. І тому самекомплексний
підхід в роботі з цією категорією дітейповинен бутипокладений в основу
діяльності педагогічних колективів, створеннясоціально – педагогічних технологій роботиз даною категорією дітей повинно бути в
діяльностіпедагогічних колективів шкіл.
На сучасному етапі роботи навчального закладу
соціально – педагогічна реабілітація є провідним напрямком у діяльностіпедагогічних колективівз дітьми « групи ризику». Вона вимагає
індивідуальної роботи з кожним конкретним учнем і входить до обов’язків кожного
педагогічного працівника: класного керівника, практичного психолога,
вчителя-предметника тощо. Цей напрямок реалізується у різних видах діяльності.