Вівторок, 13.04.2021, 23:01
Вітаю Вас Гість | RSS

БРОННИЦЬКА ШКОЛА

Категорії розділу
Мої файли [4]
інформатика [7]
Матеріали для учнів та вчителів з інформатики
оплата праці [6]
математика [16]
початкові класи [15]
Шкільна газета [3]
Документи Охорона праці [7]
Нормативно правові документи по охороні праці
Діти [4]
Охорона праці [4]
Містить нормативні документи з Охорони праці
Директор [15]
Містить документи,що стосуються роботи директора школи
Поради батькам [4]
психолог [3]
заняття по психології, презентації навчальні
світова література [1]
історія [0]

Мій банер

Каталог файлів

Головна » Файли » математика

Урок алгебри в 8 класі. Квадратні рівняння.
[ Викачати з сервера (82.0 Kb) ] 14.03.2013, 20:42

Тема уроку:  Квадратні рівняння.

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про квадратні  рівняння, повторити різні способи їх розв’язування, розвивати творчі здібності учнів, уміння знаходити раціональні способи розв’язування рівнянь; сприяти розвитку уваги, пам’яті учнів, вихованню точності, охайності, вміння аналізувати.

Методичне забезпечення: сигнальні картки, комп’ютер, мультимедійний проектор, підручник «Алгебра 8 клас».

Тип уроку:Узагальнення та систематизація знань.

Очікувані результати. Учні повинні:

Ø узагальнити і систематизувати знання про квадратні рівняння;

Ø повторити різні способи їх розв’язування;

Ø уміти знаходити раціональні способи розв’язування квадратних рівнянь;

Ø розвивати увагу, точність, охайність, вміння аналізувати.

 

Хід уроку.

Недостатньо лише мати добрий розум. Головне – раціонально застосовувати його.

                                                                                                         Р. Декарт

І. Організаційний момент.

Ми закінчили вивчення теми «Квадратні рівняння». Залишилось узагальнити й систематизувати знання з теми і показати рівень засвоєння знань.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

/Домашнє завдання перевіряється за допомогою сигнальних карток «ТАК» і «НІ»/

1) 4х2 – 19х + 12 = 0                х1 = 4, х2 = 7

2) х2 + 2х – 80 = 0                    х1 = 8, х2 = –10

3) 9х2 = 0                                  х = 0

4) 3х2 – 4х = 0                          х1 = 0, х2 = 4

5) 4х2 – 9 = 0                            х1 = 3, х2 = –3

       ІІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

Бліцтурнір

1.    Які рівняння називаються квадратними? Навести приклади.

2.    Які рівняння називаються неповними квадратними? Навести приклади.

3.    Що означає слово дискримінант і як його знайти?

4.    Скільки коренів може мати квадратне рівняння?

5.    За допомогою якої формули знаходять корені квадратного рівняння?

6.    Які рівняння називаються зведеними? Навести приклади.

7.    За допомогою якого виразу знаходять дискримінант зведеного квадратного рівняння?

8.    Як знаходять корені зведеного квадратного рівняння?

9.    Як формулюється теорема Вієта для зведеного квадратного рівняння?

10.                Сформулювати теорему, обернену до теореми Вієта.

 

ІV. Розв’язування вправ.

ü Усні вправи. (Використання мультимедійного проектора).

  1. Назвіть серед поданих рівнянь квадратні:

               1)        х + 72 + 4 = 0

               2)       2 – 4 = 0

               3)       2 + 2х + 7 = 0

               4)       2 = 0

               5)     –12х2– 4х – 7 = 0

               6)       х2 = 2х

               7)       х2– 8х = 12

    2. Визначте вид рівняння та назвіть зайве:

     а)       1)       2– 7х = 0

               2)       2 + х – 3 = 0

               3)       х2 – 25 = 0

               4)       2 = 0

 

    б)       1)       х2 – х – 6 = 0

              2)       х2– 4х + 3 = 0

              3)       2 + 3х – 1 = 0

              4)       х2 + 2х – 8 = 0

     3.  Назвати коефіцієнти квадратного рівняння:

      1)  –10х2 = 0

      2)   2– 4х + 6 = 0

      3)   х2 + 16х = 0

      4)   2 – 12 = 0

                         5)   х2 + 4х – 9 = 0

        4. Скільки коренів має квадратне рівняння?  

1)               х2 – 64 = 0

2)               у2 + 49 = 0

3)               р2 – 7р = 0

4)               17у2 = 0

5)               2 + 4х – 1 = 0

6)               х2 + 3х + 4 = 0

 

      5.Скласти квадратні рівняння, коренями якого є числа Х1 та Х2 :

1)               х1 + х2  =  4

         х1 х2  = 3

2)               х1 + х2  = – 7

         х1 х2  = 10

3)               х1  =  2

         х2  =  3

4)               х1  = – 4

         х2  =  5

 

ü Історична довідка – повідомлення учнів.

Учениця. Франсуа Вієт (1540-1603) французький математик, народився в місті Фонтентене-ле-Конт. За професією юрист.

Зацікавившись астрономією, почав займатись алгеброю.

Вієт вивів формулу для розв’язування квадратних рівнянь загального виду, проте твердження формулював лише для додатних чисел (відємних коренів він не визнавав).

Роботи з математики Вієт писав надзвичайно важкою мовою і тому вони були не дуже популярними. Праці Вієта після його смерті зібрав професор математики в Лейдені (Голландія) Ф.Шоотен і видав у 1646р. під назвою «Opera Vietal».

У працях Вієта алгебра стає наукою про рівняння. Він перший позначив буквами не тільки невідомі, а й дані, тобто коефіцієнти рівнянь.

Ф.Вієт зробив великий внесок у розвиток математики та астрономії. Його називають батьком алгебри, а його іменем на видимій стороні Місяця названо кратер. 

ü     Розв’язування рівнянь.

Завдання 1.  /Робота в парах і в групах/.

Кожна пара отримує тестове завдання,  де потрібно визначити корені неповного квадратного рівняння. Правильна відповідь відповідає певній букві алфавіту. Після цього, кожна група складає слово.

 

 

 

      


1


                            


 


                                                 


Категорія: математика | Додав: dir | Теги: урок, квадратні рівняння, урок з алгебри, урок 8 клас
Переглядів: 930 | Завантажень: 137 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
ПАРТНЕРИ
    Rambler's Top100
Наше опитування
Як Ви відноситесь до того, щоб діти до школи ходили в шкільній формі
Всього відповідей: 32

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рівненський р-н с.Бронники, вул.Шкільна 1а тел.27-25-22 bronnykyschool@ukr.net © 2021
Створити безкоштовний сайт на uCoz