П`ятниця, 26.04.2024, 00:10

БРОННИЦЬКА ШКОЛА

Категорії розділу
Мої файли [4]
інформатика [7]
Матеріали для учнів та вчителів з інформатики
оплата праці [6]
математика [16]
початкові класи [15]
Шкільна газета [3]
Документи Охорона праці [7]
Нормативно правові документи по охороні праці
Діти [4]
Охорона праці [4]
Містить нормативні документи з Охорони праці
Директор [15]
Містить документи,що стосуються роботи директора школи
Поради батькам [4]
психолог [3]
заняття по психології, презентації навчальні
світова література [1]
історія [0]

Мій банер

Каталог файлів

Головна » Файли » математика

Вивчення математики у 2012-2013 н.р.
[ Викачати з сервера (154.5 Kb) ] 09.03.2013, 22:26

Додаток № 1 до листа МОНмолодьспорту України
від 01.06.2012 № 1/9-426

Математика

Навчання математики в 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/13 навчальному році буде здійснюватися за програмами, надрукованими у збірнику «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному журналі «Математика в школі» (№2, 2006 р.).

У загальноосвітніх навчальних закладах, в яких на вивчення математики у 5-7 класах відводиться більша кількість годин можуть вивчати математику за «Програмою з математики для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з класами фізико-математичного профілю» (авт. Харік О.Є.).

Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано в «Інформаційних збірниках МОН» № 13-14, 2005-2009 рр., у журналі «Математика в школі» (№6, 2005-2009 рр.).

Окрім того, шкільний курс математики у 2012/13 навчальному році у 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів вивчатиметься за програмами, надрукованими у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р. та розміщених на сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України www.mon.gov.ua

Розподіл годин на вивчення окремих розділів, кількість тематичних оцінювань, передбачених навчальними програмами для 10 класів, та методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів видруковані в «Інформаційному збірнику МОН», № 25-26-27, 2010 р., у журналі «Математика в школі» (№6, 2011 р.).

У старшій школі вивчення математики диференціюється за чотирма програмами: рівень стандарту, академічний, профільний рівень та поглиблене вивчення математики.

Програма рівня стандарту визначає зміст навчання предмета, спрямований на завершення формування в учнів уявлення про математику як елемента загальної культури. При цьому не передбачається, що в подальшому випускники продовжуватимуть вивчати математику або пов’язуватимуть з нею свою професійну діяльність.

Програма академічного рівня задає дещо ширший зміст і вищі вимога до його засвоєння у порівнянні з рівнем стандарту. Вивчення математики на академічному рівні передбачається передусім у тих випадках, коли вона тісно пов’язана з профільними предметами і забезпечує їх ефективне засвоєння. Крім того, за цією програмою здійснюється математична підготовка старшокласників, які не визначилися щодо напряму спеціалізації.

Програма профільного рівня передбачає вивчення предмета з орієнтацією на майбутню професію, безпосередньо пов’язану з математикою або її застосуванням.

Програма поглибленого вивчення математики розрахована на вивчення математики у 8-11 класах та передбачає поглиблене вивчення предмета.

Таблиця розподілу годин на вивчення математики за різними рівнями змісту освіти
Навчальні предметиКількість годин на тиждень у класах
Рівень стандартуАкадемічний рівеньПрофільний рівеньПоглиблене вивчення
1011101110111011
Математика33------
Алгебра та початки аналізу--235555
Геометрія--224444

У класах суспільно-гуманітарного напряму (крім економічного профілю), філологічного, художньо-естетичного, спортивного напрямів та технологічного профілю вивчається предмет «Математика» за програмою рівня стандарту.

У класах природничо-математичного напряму (крім фізико-математичного і математичного профілів), універсального, економічного та інформаційно-технологічного профілів вивчається два предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою академічного рівня.

У класах фізико-математичного та математичного профілів вивчається два предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою профільного рівня.

Учні класів з поглибленим вивченням математики продовжують вивчення двох предметів «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою для поглибленого вивчення предмета.

У класах відповідних профілів, замість предмета «Математика» можуть вивчатися окремі курси — «Алгебра та початки аналізу» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 3 години на тиждень вії класі) і «Геометрія» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 3 години на тиждень в 11 класі) за рахунок часу, відведеного на профільне і поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів.

Зауважимо, що рішення про розподіл годин варіативної складової, відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, приймає навчальний заклад, враховуючи профільне спрямування, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу та бажання учнів.

Водночас, учні класів фізичного, економічного та інформаційно-технологічного профілів можуть вивчати предмети «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія» за програмою профільного рівня.

Допрофільна підготовка і профільне навчання

Реалізація профільного навчання математики у 10-11 класах забезпечується системою курсів за вибором (за рахунок варіативного компоненту), які певним чином ураховують інтереси і можливості учнів даного профілю. Курси за вибором поглиблюють та розширюють основний курс математики відповідно до профілю навчання, надають можливості для організації творчої роботи учнів через систему індивідуальних завдань професійної спрямованості.

Пропонуємо перелік навчальних програм факультативних курсів та курсів за вибором для профільного навчання:

Таблиця розподілу годин на вивчення математики за різними рівнями змісту освіти
Назва курсуАвториКласКількість годин
Природничо-математичний і технологічний напрями
1Обернені тригонометричні функціїГрицик Т. А.1016 (17)
2Ірраціональність у рівняннях, нерівностях і алгебраїчних виразахЄргіна О. В.1035
3Елементи теорії чиселТребенко Д. Я., Требенко О.О.1035
4Обчислювальний практикумКоновалова Г. А.1035
5Прикладні задачі на екстремумПопова Л. К.118
6Зображення та геометричні перетворенняКугай Н. В., Заїка О. В.1135
7Застосування похідної до розв’язування задачСмішко А. С.1135
8Інтеграл та його застосуванняРомануха В. Б.1135
9Математичні моделі у фізиціБровко Г. В., Ковтун Л.Г., Козлова О. М., Новосельський М. А.1117
10Фізична математикаКанакіна Л. П.10-1170
11Історія математикиБевз В. Г.10-1170
12Побудова зображень геометричних фігурБегерська А. В., Бойко Л. А.1017
13Обчислення в системах комп’ютерної алгебриГромко Л. В.1117
Суспільно-гуманітарний напрям
14Історія тригонометріїГрицик Т. А.108
15Економіко-математичне моделюванняФранчук Т. 1., Шевчук Н. В.1035
16Задачі лінійного програмуванняБегерська А. В., Бойко Л. А.1035
17Основи фінансової математики іа математичної економікиЛіпчевський Л. В.10,1135
18Математика прибутківЖелтуха Т. В.10-1170
19Задачі економічного змісту в математиціТкач Ю. М.10-1170
20Комп’ютерна математика для економістівСущук-Слюсаренко В. І.1117
Універсальний профіль
21Раціональні функціїКравченко Н. Д.1035
22Рівняння в курсі алгебриДогару Г. Г.10-11105
23Функції та алгебраїчні вирази на координатній площиніАпостолова Г. В., Ліпчевський Л. В.1035
24Методи розв’язування задач з математикиЛахтадир Л. І.10-1170
25Модуль числаАпостолова Г. В., Прокопенко Н. С.10-1135
26Розв’язування задач з параметрамиАпостолова Г. В., Прокопенко Н. С.10-1135
27Факультативний курс з геометріїВеретільник О. П., Хабарова М. М., Шатило Г. I.1135
Поглиблене вивчення математики
28Ціла і дробова частини числаАпостолова Г. В.10,1117
29Вища математикаМорозов О. В.10-11140
ЗОВведення у фрактальний аналізЦибко В. В.1135
31Елементи стохастикиЛиходсева Г. В.1117
32Комплексні числа та їх застосуванняШаран О. В.1135

Розподіл курсів за вибором є умовним. Учитель може запропонувати учням будь який курс за вибором із вказаного переліку або курси за вибором, що надруковані у попередні роки та мають відповідні грифи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Пропонуємо також перелік навчальних програм гуртків, факультативних курсів та курсів за вибором для допрофільної підготовки:

Назва курсуАвториКласКількість годин
Програми факультативних курсів та гуртка
1Математичні смарагдиДомбровська Л.С.5-670
13Геометрія як практика, логіка і фантазіяАпостолова Г.В.7-951
(105)
14Модуль числаАпостолова Г.В.8-1168
15Розв’язування задач з параметрамиАпостолова Г.В.8-1168
16Програми факультативних курсів з математики Відкритого математичного коледжу Донецького національного університетуБродський Я.С., Павлов О.Л., Глюза О.О., Слтенко А.К.6-7, 8-9, 10-11333
Програми курсів за вибором для учнів 8-9 класів
17За лаштунками підручника геометріїДем’яненко O.I.88
18Подільність цілих чиселМелешко Д.Т., Пекарська Л.В., Зубкевич Г.П.835
19Нестандартні методи розв’язування деяких рівнянь вищих степенівЄргіна O.B.8,916
20Задачі економічного змістуЯценко С.Є., Ткач Ю.М.8-934
21ОрігаметріяЖарій О.Ю., Єргіна O.B.8,99 (17)
22Десять уроків гармоніїСверчевська I.A.935
23Геометричний практикумКаліновська Л.І.917
24Геометричні побудовиЖарій О.Ю., Єргіна О.В.917
25Графічні образи алгебраїчних рівнянь і нерівностейЄргіна О.В.917
26Наближені обчислення та їх практичне застосуванняЄргіна О.В.98
27Основи логіки та її застосування в економіці, лінгвістиці, криптографії, програмуванніЕнтін Й.А.8-970
Програми факультативів та курсів за вибором для класів з поглибленим вивченням математики
28Вступ до теорії чисел, ланцюгові дроби та їх застосуванняКирдей І.Д.935
29ФракталиКанакіна Л.П.916
ЗОПрикладна математикаРудик О.Б.8-11272

Вищезазначені програми, орієнтовне календарно-тематичне планування та методичні рекомендації щодо викладання курсів надруковані у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р.

Учитель може самостійно корегувати розподіл годин між темами обраних курсів.

Вивчення факультативного курсу «Логіка»

Профілізація школи, нові вимоги до освіти передбачають вміння учнями мислити. Необхідною умовою та важливою частиною такого вміння є логічна грамотність, тобто деякий мінімум логічних знань та вмінь, що необхідні для кожної інтелектуальної особистості. Логіка, як предмет, що навчає виконувати правильні міркувальні операції (методи пізнання), необхідна для вивчення математики, і, взагалі, для всіх загальноосвітніх предметів, підготовки до дорослого життя.

Навчити учнів аналізу, синтезу, узагальнення, конкретизації, класифікації; індукції, дедукції, аналогії; роботи з поняттями та судженнями; методів доведення тверджень; формування гіпотез та побудови умовиводів, розвинути просторове мислення допомагає факультативний курс «Логіка». Всі ці знання є суттєвим доповненням профільного навчання математики.

Впровадження в школі нового факультативного курсу «Логіка» за рахунок варіативного компоненту навчального плану сприятиме досягненню цілей: інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх логічного мислення, пам’яті, уяви, інтуїції, умінь аналізувати, класифікувати, узагальнювати, робити умовиводи, отримувати наслідки з даних передумов шляхом несуперечливих міркувань тощо.

Авторськими колективами підготовлені дві нові навчальні програми для вивчення курсу: «Логіка» (авт. Буковська О.І., Васильєва Д.В.) для учнів 5-9 класів та «Логічні стежинки математики» (авт. Апостолова Г.В., Бакал О.П.) для учнів 5-8 класів.

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗБІРНИК ТА КОМЕНТАРІ, № 19-21, ЛИПЕНЬ 2012