Вівторок, 13.04.2021, 23:06
Вітаю Вас Гість | RSS

БРОННИЦЬКА ШКОЛА

Категорії розділу
Мої файли [4]
інформатика [7]
Матеріали для учнів та вчителів з інформатики
оплата праці [6]
математика [16]
початкові класи [15]
Шкільна газета [3]
Документи Охорона праці [7]
Нормативно правові документи по охороні праці
Діти [4]
Охорона праці [4]
Містить нормативні документи з Охорони праці
Директор [15]
Містить документи,що стосуються роботи директора школи
Поради батькам [4]
психолог [3]
заняття по психології, презентації навчальні
світова література [1]
історія [0]

Мій банер

Каталог файлів

Головна » Файли » початкові класи

Позакласна робота з математики
[ Викачати з сервера (203.0 Kb) ] 13.03.2013, 18:40

Зміст

1.Вступ

2.Збірник задач для позакласної роботи з учнями 2 – 4 класів

3.Гурткова робота

4.Факультативні заняття

5.Шкільна олімпіада

6.Тиждень математики

7.Хвилинки цікавої математики

8.Стимулювання навчальної праці

9.Розробки позакласних заходів

10.               Учнівські роботи

 

 

 

Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим.

Б.В. Паскаль

  Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя початкових класів.

Позакласна робота з математики є складовою частиною всього навчального процесу, природним продовженням роботи на уроці. - - Вона сприяє зміцненню і поглибленню знань, якими оволодівають учні на уроках.

- Вона стимулює їх самостійну творчу роботу.

- Вона розвиває логічне мислення й мову, кмітливість і математичну пильність.

- Вона підвищує успішність учнів, виховує в них інтерес і любов до математики, волю, наполегливість, критичне ставлення до своєї роботи.

- Вона дозволяє виявити найбільш обдарованих і здібних дітей, сприяє їх дальшому розвитку.

  Одна з основних задач позакласної роботи з математики полягає в тому, щоб кожен учень зміг знайти застосування своїм силам, розвивати свої творчі здібності.

У зв'язку з подальшим удосконаленням форм і методів навчання, використанням сучасних новітніх технологій значення позакласної роботи з математики зростає, її ефективність буде тим більша, чим краще вчитель знатиме індивідуальні особливості та здібності своїх учнів, уважно вивчатиме їх інтереси. Одні діти цікавляться математичними іграми, інші люблять розв'язувати задачі. Одні захоплюються головоломками, а деякі охоче вирізують, клеять, виготовляють наочні посібники. Враховуючи інтереси і нахили дітей, учитель за їх власним бажанням може комплектувати групи для проведення з ними відповідної позакласної роботи.

Сучасна початкова школа має в своєму арсеналі багатий досвід ведення позакласної роботи.

- Масові позакласні заходи, математичні ранки, конкурси, КВК, олімпіади, міжнародна математична гра «Кенгуру».

- Позакласні заходи гурткового характеру: математичний гурток, факультативні заняття, предметний тиждень, години цікавої математики, хвилини цікавої математики, математичні екскурсії, випуски математичних газет, математичних вісників, виготовлення наочних посібників.

Бронницька загальноосвітня

школа І-ІІ ступенів

 

 

 

 Збірник задач для позакласної роботи з учнями

 2 – 4 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

Ярош В.М.

 

 

 

 

 

2009 рік

Зміст

Розділ 1. Задачі-казки.

Розділ 2. Задачі на переливання.

Розділ 3. Пошук закономірностей.

Розділ 4. Логічні задачі.

Розділ 5. Задачі – вірші.

Розділ 6. Задачі, що розв’язуються з кінця.

Розділ 7. Геометричні головоломки.

Розділ 8. Задачі з сірниками.

Розділ 9. Задачі-жарти.

Розділ 10. Цікаві квадрати.

Розділ 11. Комбінаторні задачі.

Розділ 12. Відповіді та вказівки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Задачі-казки

1.1.         Піп і працівник «Балда»

З господарством попа управлялося 10 працівників. Кожен робітник з’їдав за день коровай хліба та інші продукти. Якось піп узяв на роботу Балду.

Живе Балда в поповім домі,

Спить собі на соломі.

Їсть за чотирьох,

Працює за сімох.

Піп вигнав зайвих робітників. Скільки короваїв хліба економив піп щодня.

1.2.         Лисиця та Вовк.

Лисиця та Вовк роздобули багато риби. Лисиця ризикувала своєю шкурою. Та й Вовкові добре дісталося, - лапи болять від побоїв. Лисиця й мовить:

-         Давай, Вовче, розділимо рибу порівну.

-         Давай! Слабкий я в математиці, діли ти, Лиско.

Кинула Лисиця Вовкові одну рибину, собі – дві.

-         Ось тобі, Вовче, одна рибина, а мені дві…

-         Не дуже мало?

-         Слухай далі! Тобі три рибки…

-         Це можна!

-         А мені – чотири, тобі – п’ять, а мені – шість…

Останнього разу лисиця кинула собі 20 рибин. Хто одержав більше риби та на скільки?

1.3.         Кажуть, що Тортила віддала Золотий Ключик Буратіно не за так (як розповів О.М.Толстой), а зовсім інакше. Вона принесла три коробочки: червону, синю, зелену. На червоній коробочці було написано : «Тут лежить Золотий Ключик», а на зеленій – «Тут сидить змія».

Тортила прочитала написане й сказала: «Справді, в одній коробочці лежить Золотий Ключик, в другій – змія, а третя пуста, та всі написи невірні. Якщо відгадаєш, у якій коробці лежить Золотий Ключик, він – твій.»

Де лежить Золотий Ключик?

1.4.         Кінь і осел, кожний окремо везли мішки. Осел і каже:

-         Ой, мені важко!

А кінь йому:

-         Ледарю, ти ще й скаржишся! Мені важче, ніж тобі. Якби я взяв у тебе один мішок, у мене стало б удвоє більше, ніж зараз у тебе,  а якби ти узяв у мене мішок, у нас було б порівну.

Скільки мішків віз кінь і скільки осел?

1.5.      Жили собі два пастухи. У кожного по кілька овець. Перший пастух сказав другому:

Давай мені одну вівцю і тоді в мене буде в два рази більше, ніж у тебе.

Ні, - каже другий, - дай ти мені одну вівцю і тоді в нас буде порівну.

Скільки було овець у кожного?

Розділ 2. Задачі на переливання

2.1  Поділити на дві рівні частини 12 відер води, що вміщуються в

дванадцятивідерній бочці, користуючись двома порожніми бочками: восьми та п'яти відерною.

2.2     У бочці 18л води. Є два відра по 7л кожне і черпак 4л. Потрібно в кожне з відер налити 6л води. Як це зробити?

2.3     Є два відра 9л і 5л. Потрібно набрати з озера Зл води.

2.4 Як за допомогою двох бідонів місткістю 17л і 5л відлити з молочної
цистерни 13л молока?

2.5  Чи можна, маючи дві посудини місткістю Зл і 5л набрати із крану 4л
води?

2.6   Як розділити порівну між двома сім'ями 12л хлібного квасу, що
знаходиться в дванадцятилітровій посудині, користуючись двома
посудинами восьмилітровою і трьохлітровою?

2.7  Бідон, ємністю якого 10л, наповнений керосином. Як розділити
керосин по 5л кожна, маючі пусті посудини по 7л і 2л місткістю?

2.8 Маємо дві посудини 5л і 7л. Як з крану налити 6л води за допомогою
цих посудин?

Розділ 3. Пошук закономірностей

3.1 Яке число слід поставити в центр правого трикутника.

18                                                     9


3.3 Числовий лабіринт.



3.2 Яка з фігур порушує закономірність, за якою побудовані інші чотири.

3.4. „Думай голова, картуза куплю"

Розставити числа 6, 5, 4, 3, 2, 1 в кружках так, щоб сума чисел вздовж кожної прямої рівнялась 12.


3.5. Поставте в кружечок із знаком запитання таке число, щоб не порушити закономірності, що існує для чисел, зображених на цих будиночках.


3.6      Знайти число, яке повинно стояти замість знака питання

16, 27,43 29, ?, 36

3.7  Припишіть наступне п'яте число, яке б не порушувало встановленої
вами закономірності в рядку

а) 18, 10,6,4... 6)6,10,18,34.

3.8 Не порушуючи закономірності продовжити рядок
а)3,9,27...                                    6)1,4,7...

в)1,4,9Д6...                                 г)9,7,5...

3.9 Яке число потрібно вписати в порожню частину круга.

З.ІЗЯкі цифри треба підставити замість букв А та Б, щоб вийшла правильна
рівність:
АБАБ =БББ
3.14 Яке число може бути наступним? 1, 2, 3, 5, 8....

3.15 У рядок записано цифри 987654321. Встановити, де потрібно поставити дужки та знаки дій, щоб у результаті вийшло число 80.
Категорія: початкові класи | Додав: dir | Теги: збірник задач з математики, Позакласна робота з математики, математика
Переглядів: 789 | Завантажень: 363 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
ПАРТНЕРИ
    Rambler's Top100
Наше опитування
Як Ви відноситесь до ДПА
Всього відповідей: 13

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рівненський р-н с.Бронники, вул.Шкільна 1а тел.27-25-22 bronnykyschool@ukr.net © 2021
Створити безкоштовний сайт на uCoz